MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Tvrde da je danas najdepresivniji dan u godini: Jeste li vi ok?

Danas nije tek još jedan ponedjeljak u mjesecu. Treći ponedjeljak u januaru već se godinama naziva najdepresivnijim danom u godini.

Blue Monday povezuje se s osjećajima tuge, niskom motivacijom i nedostatkom energije. Porijeklo izraza Blue Monday potječe iz 2004. godine, a prvi ga je skovao Cliff Arnall, velški psiholog koji je predavao u večernjoj školi edukacijskog centra Sveučilišta u Cardiffu.

Njega je angažirala britanska turistička tvrtka Sky Travel, kao marketinški trik za poticanje ljudi da rezerviraju odmor u svrhu podizanja raspoloženja (i njihove zarade). Prvi su put predstavili koncept u priopćenju za tisak 2005., koristeći ga kao strategiju za pomoć ljudima da pobijede zimsku melankoliju planiranjem i organiziranjem putovanja.

“Kad sam počeo razmišljati o motivima za bukiranje odmora, prisjećajući se onoga što su mi tisuće ljudi govorile tijekom posla ili radionica, ovi faktori upućivali su na to da je treći ponedjeljak u siječnju posebno depresivan”, objasnio je.

Blue Monday odabran je kao najdepresivniji dan u godini jer se često poklapa s financijskim poteškoćama, lošijom vremenskom prognozom, krajem božićnog uzbuđenja i povratkom rutinama te neispunjenjem novogodišnjih odluka, što dovodi do općenito lošeg raspoloženja.

Istraživanja nisu dokazala da postoji ijedan dan depresivniji od svih ostalih, to je marketinški trik koji se učvrstio u modernoj kulturi. Međutim ubrzo je taj pojam postao globalno popularan – do te mjere da pojedini psiholozi upozoravaju na njegov loš utjecaj kod osoba koje se doista bore s depresijom.

Iako na prvu izgleda komplicirano i ozbiljno, Arnallova formula za Blue Monday nema znanstveno uporište. Pomnijim uvidom u formulu [W + (Dd)] xTQ / MxNA može se vidjeti da su uključene varijable subjektivne i očito neznanstvene, piše CNN.

W, na primjer, označava vrijeme. D je dug, a d mjesečna plaća, dok T znači vrijeme od Božića, a Q vrijeme od kada ste odustali od novogodišnje odluke.

Izvor: N1

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa