MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Potrošači u BiH u teškoj situaciji zbog svakodnevnih poskupljenja

Potrošači u Bosni i Hercegovini nalaze se u teškoj situaciji, jer izlaz i rješenja za postojeću krizu nadležni ne nude.Svjedoče svakodnevnim poskupljenjima i lovu u mutnom većine trgovaca.Na udaru su i oni potrošači, odnosno kupci koji se odlučuju na kupovinu putem interneta. Mnogi od njih budu prevareni, jer potrošačka politika u ovoj oblasti nije regulisana.

Poskupljenja osnovnih životnih, ali i svih drugih namirnica, energenata, robe i usluga dostigla su čini se vrhunac i izgleda da niti jedna mjera to ne može zaustaviti. Ko će zaštiti ogorčene, ali isprepadane građane niko ne nudi odgovor, ali jasno je da su trgovci ti koji zadovoljno trljaju ruke. 

MURISA MARIĆ, izvršni direktor Udruženja građana “DON”

“Kada je najveća kriza najviše ide trgovina vi to i sami vidite podiglo se ulje i mi svaki dan samo ko hrčci kupujemo i to negdje lagerujemo znači trgovina cvjeta kada su najveće krize”. 

SNEŽANA ŠEŠLIJA, izvršni direktor Udruženja građana “TOPER”

“Na jednoj strani su potrošači ili loša ekonomska situacija, a na drugoj su inspektori, jer sav lov u mutnom ide preko inspekcijskih organa i sada pokušavamo da pronađemo balans između onoga što je stvarna kontola i onoga što se danas radi”. 

A u krizi BiH je jedna vrsta fenomena. Dolaskom pandemije građani su se u velikoj mjeri okrenuli kupovini preko interneta. Ta oblast je zanemarena, što potvrđuje i nepostojanje zakonske regulative. Istraživanja Udruženja potrošača ukazuju na to da se upravo u onlajn trgovini obrće ogroman novac. 

MURISA MARIĆ, izvršni direktor Udruženja građana “DON”

“Dnevno ako samo 180 hiljada ljudi naruči neki porizvod od 30 maraka država gubi 5,5 miliona maraka, a na desetine različitih stranica je otvoreno”.

Teško to kontrolišu inspekcijski organi. Iako imamo jedinstveno ekonomsko tržište, imamo različite zakone u entitetima. Zbog toga kazne nerijetko izostaju za one koji love u mutnom na internet platformama ili društvenim mrežama. Potrebno je poboljšati zakonski okvir, što podrazumijeva promjenu postojećih čak šest zakona koji se tiču zaštite potrošača. Neophodne su izmjene kroz preporuke i pravilnike. 

DARKO BASIĆ, savjetnik za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine FBiH

“Plan je našeg ministratva za ovu godinu da se donese zakon o unutarnjoj trgovini koji će definirati bolje dio prodaje na daljinu kroz zakon i prateći pravilnik o prodaji na daljinu, trenutno ima više neke generalne odredbe”. 

Iako su učestvovali na javnim konsulatacijama u vezi sa internet trgovinom, o zaštiti potrošača u svakodnevnom životu, ali i internet prodaji, predstavnici ombudsmana za zaštitu potrošača u našoj zemlji, kao ni inspekcijski organi koji su prisustvovali nisu željeli stati pred kamere i objasniti hoće li iznaći rješenja ili adekvatnije kazne, kako bi zaštitili bh. potrošače, kojih je većina na rubu egzistencije. 
 

IZVOR: BHRT

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa