MARKETING

ADA PROMET Velika Kladusa - Tehnicki pregled

Nacionalni park Una postaje ključna destinacija za turizam

Nacionalni park Una u Bosni i Hercegovini nastavlja privlačiti turiste i razvijati projekte s ciljem očuvanja prirode i unapređenja turističke ponude. Ove godine, zaključno sa 7. novembrom, park je zabilježio porast posjeta za 7,74 posto u odnosu na prošlu godinu, dosegnuvši broj od 167.000 posjeta.

Kako ističe Arijana Vojić iz Nacionalnog parka Una, ovaj trend se nastavlja uprkos izazovima koje je donijela pandemija koronavirusa, a očekuje se dalji rast posjeta.

“Korona nas je poremetila i tada smo imali oko 50.000 posjeta, a već naredne godine broj posjeta se udvostručio. Nadamo se da ćemo nastaviti uzlaznom putanjom. Treba napomenuti da je 80 posto Nacionalnog parka Una u stvari prostor koji se nalazi mimo posjetilačkih zona, tako da ima jako puno turista koji ne prođu kroz sistem naplate i prodaje ulaznica. Tokom 2023. godine imali smo 155.000 posjeta a ove godine zaključno sa 7. novembrom zabilježeno je 167.000 posjeta što je porast za 7,74 posto, iako sezona još uvijek zvanično nije završena. Malo nas je korona bila poremetila tada je smo imali oko 50.000 posjeta a već naredne godine broj posjeta se uduplao i nadamo se da ćemo nastaviti uzlaznom putanjom”, pojasnila je Arijana Vojić.

Uloga Nacionalnog parka Una u očuvanju prirodnih resursa i promociji održivog turizma dodatno je ojačana sudjelovanjem u projektu REVERS, finansiranom kroz Interreg VI-A IPA Program Hrvatska – BiH – Crna Gora 2021–2027. godine. Ovaj projekt, vrijedan 1,5 miliona eura, podržava digitalizaciju zaštićenih područja, što će omogućiti posjetiteljima pristup informacijama o prirodnim i kulturnim znamenitostima parka putem platforme REVERS HUB.

Admira Alijagić, koja vodi projekt ispred Nacionalnog parka Una, navodi da će projekt također uključiti edukaciju lokalne zajednice i poboljšati njihove vještine u upravljanju održivim turizmom, što otvara nove prilike za zapošljavanje kroz ekoturizam.

“Podnosilac prijave odnosno vodeći partner je Natura ERDERA Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode na području Zadarske županije, zatim Zadarska županija, JU Park prirode Velebit, JP Nacionalni park Una iz BiH i predstavnici Cetinje iz Crne Gore. Ukupna vrijednost projekta je oko 1.500.000 eura, a što se tiče podračuna NP Una on je blizu 300.000 eura. Jedan od ključnih ciljeva je digitalizacija zaštićenih područja putem postavljanja opreme i mobilnih aplikacija putem platforme REVERS HUB posjetiteljima će biti omogućeno lakše istraživanje destinacije i dobivanje informacije o prirodnim i kulturnim znamenotistima čime se promoviraju manje poznata ali jednako vrijedna područja. Projekat uključuje i edukaciju lokalnih sudionika kako bi se poboljšale njihove vještine u upravljanju održivim turizmom prirodnim resusrsima a fokus će svakako biti uključivanje lokalne zajednice u valorizaciju njihove baštine i stavaranje novih prilika za zapošljavanje kroz eko turizam”, pojasnila je Alijagić.

Realizacija ovih projekata doprinosi očuvanju biodiverziteta i promovisanju prirodnih bogatstava Nacionalnog parka Una, dok se park pozicionira kao atraktivna destinacija u regiji.
Admira Alijagić, koja vodi projekt ispred Nacionalnog parka Una, navodi da će projekt također uključiti edukaciju lokalne zajednice i poboljšati njihove vještine u upravljanju održivim turizmom, što otvara nove prilike za zapošljavanje kroz ekoturizam.

Izvor: R Sarajevo

Vezane vijesti:

MARKETING

Sudo Luka logo
ada promet velika kladusa