Godinama vlasti dvije države pokušavaju osposobiti novi granični prijelaz kod Bosanske Gradiške, a posljednja vijest o napretku dolazi iz Hrvatske, gdje je ministarstvo potvrdilo da grade granični prijelaz na svojoj strani.
To je jedini preostali nezavršeni objekat, koji je potreban kako bi sve bilo u funkciji.
Prvo je izgrađen most koji spaja BiH i Hrvatsku, a zatim i jedan granični prijelaz, koji je trebao biti dovoljan s obzirom na dogovor o integrisanom prijelazu. Takav prijelaz bi omogućio brži protok vozila, no naknadno je odlučeno da se prave odvojeni prijelazi, odnosno Hrvati su odlučili napraviti potrebne objekte i na svojoj strani. Osim toga, još su u toku i radovi na pristupnim putevima.
Gradnja hrvatskog prijelaza je trebala početi 10. aprila, međutim prolongirana je, a iz Ministarstva finansija Hrvatske su objavili kako bi radovi trebali početi ove sedmice, ne precizirajući kada se očekuje kraj radova.
“U tijeku je doprema potrebnih gradilišnih kontejnera i ograde, a do kraja tjedna potrebnih strojeva i opreme te građevinske armature”, rečeno je iz ministarstva.
Objekat graničnog prijelaza u Hrvatskoj je posljednji koji treba biti izgrađen kako bi međudržavni most na Savi konačno bio u funkciji.
Most je izgrađen uz podršku Evropske unije, a vrijednost radova je iznosila 20 miliona eura. Sastavni je dio autoceste, koja od Bosanske Gradiške direktno vodi do Banje Luke, ali i Doboja, stoga bi vozači mogli uštedjeti dosta vremena prilikom prolaska kroz Bosansku Gradišku do granice.
Također je, osim graničnog prijelaza sa hrvatske strane, potrebno uraditi i kategorizaciju graničnog prijelaza u nadležnim institucijama, no prijelaz može biti u funkciji i prije toga, donošenjem privremene odluke.
Na taj način je trenutno u funkciji granični prijelaz Svilaj, čija se kategorizacija još čeka, vjerovatno dok se ne završi i ovaj granični prijelaz, kako bi se sve dogovorilo u paketu.