Nakon što je prošlog petka održan bojkot trgovina širom Bosne i Hercegovine, građani su za danas i sutra, 7. i 8. februara, najavili novi dvodnevni bojkot.
Nezadovoljni visokim cijenama osnovnih životnih namirnica, potrošači na ovaj način žele poslati poruku trgovačkim lancima i nadležnim institucijama da je krajnje vrijeme za konkretne mjere.
Prošli bojkot i rezultati – jesu li kupci uspjeli poslati poruku?
Bojkot trgovina u petak, 31. januara, izazvao je veliku pažnju javnosti. Društvene mreže bile su preplavljene fotografijama praznih prodavnica i objavama građana koji su pozivali na kolektivnu akciju. Međutim, podaci Porezne uprave Federacije BiH izazvali su polemiku, jer su pokazali da je ukupni promet u trgovinskom sektoru na dan bojkota čak porastao.
Prema službenim podacima, 31. januara 2025. godine u Federaciji BiH evidentiran je ukupan promet od 251.568.163 KM, dok je promet trgovinske djelatnosti iznosio 101.908.646 KM. Uporedimo li te brojke s danom uoči bojkota, 30. januara, kada je ukupan promet bio 199.668.251 KM, dolazimo do paradoksa – na dan bojkota promet je bio veći nego prethodnog dana.
S druge strane, Porezna uprava Republike Srpske objavila je da je 31. januara u tom entitetu zabilježen promet od 59,3 miliona KM, što je za čak 16 miliona KM više u odnosu na dan ranije. To je izazvalo sumnju u uspješnost bojkota, ali i dodatna objašnjenja ekonomskih stručnjaka.
Šta kaže Vlada?
Ministar trgovine Federacije BiH Amir Hasičević poručio je da Vlada ne ignoriše poruku građana i da su već poduzete određene mjere.
“Ne možemo zamrznuti cijene sada kada su već porasle, ali radimo na tome da ih vratimo na prethodni nivo. Do petka ćemo sniziti cijene 50 osnovnih artikala i kontrolisat ćemo marže. Dugoročno rješenje je rast plata i zapošljavanje, ali trenutno moramo reagovati”, kazao je Hasičević.
Novi bojkot – šta očekivati?
Organizatori novog bojkota zakazanog za petak i subotu, 7. i 8. februara, očekuju još veću podršku građana. Poručuju da su svjesni ekonomskih manipulacija, ali da se glas potrošača ipak čuje.
“Znamo da veliki trgovinski lanci pokušavaju minimizirati utjecaj bojkota, ali ako nastavimo, bit ćemo sve jači. Pozivamo građane da i ove sedmice pokažu da ne žele kupovati po nepravednim cijenama”, poručili su organizatori putem društvenih mreža.
Bojkot se ne odnosi samo na supermarkete, već i na benzinske pumpe i ugostiteljske objekte. Cilj je ukazati na problem rasta cijena u svim sektorima i natjerati vlast da uvede strože kontrole.
Hoće li ovaj bojkot biti uspješniji od prošlog? Odgovor ćemo znati naredne sedmice kada budu objavljeni novi podaci o prometu.
Izvor: Klix.ba