Generisanje krize
Između uprave Željeznica Federacije i Vlade USK-a zajedno sa kantonalnom policijom bilo je mnogo varnica od početka krize.
– Mi nemamo informacije da su sada i migranti iz Tuzle direktno vozom počeli pristizati u Krajinu, jer ih i ne pitamo odakle su se ukrcali, pretpostavljajući da je to Sarajevo, kao i uvijek. Ali, ako je i ta linija krenula, onda je krenula čisto da nama napravi problem. Na kraju će svi migranti koji su ušli u BiH svakako završiti kod nas, kazao nam je naš izvor iz policije USK-a.
Kontaktirali smo i Željeznice Federacije, a u uredu za odnose s javnošću su nam zatražili da pitanja pošaljemo Senki Račić, da bi bila protokolisana.
Da li je startala ova linija, kakvi su inicijalni efekti prometa, prodaju li se karte i migrantima, da li policija u USK-u i dalje vrši zaustavljanje voza i da li se s njima spore pred pravosudnim institucijama, pitanja su na koja još čekamo odgovore.
Ministar policije USK-a Nermin Kljajić nedavno je za naš list demantovao špekulacije da su dobili veliku globu i da su ih Željeznice tužile, pa čekamo potvrdu da li je tako i od Željeznica.
Jučer smo pitali za kartu na Željezničkoj stanici u Bihaću, naglasivši da smo zainteresovani za Akciju jednodnevni izlet na panonskim jezerima u Tuzli koja se nudi Krajišnicima.
U Bihaću su nam ljubazno objasnili da ova linija podrazumijeva kratko presjedanje na lokalni voz u Doboju do Tuzle, te su nam naglasili mogućnost kupovine povratne karte. Dakle, linija je već uspostavljena.
Željeznice Federacije su objavile da su u 2018. godini ostvarile rekordnu dobit od 19 miliona maraka.
– Rekordni rezultat operativne dobiti koju smo ostvarili u prošloj godini prije svega je zasluga radnika i dokaz ispravne poslovne politike kompanije, kazao je generalni direktor Željeznica FBiH Enis Džafić za biznisinfo.ba, ističući da im je porastao prevoz za 155.471 putnika, na šta je najviše uticalo otvaranje linije Sarajevo – Bihać.
Nažalost, u Krajni većina građana smatra da je i ta linija u prvom redu uvedena više zbog migranata, jer da ovisi o domaćim građanima, ne bi bila profitabilna.
– Mi smo 20 godina tražili da nam uvedu željezničku liniju Sarajevo – Bihać i nismo je mogli dobiti, uvijek su govorili da je neprofitabilna i tražili su od lokalnih vlasti da sufinansiraju troškove. A pred samu migrantsku krizu smo je dobili, kao što dobijamo i liniju od Tuzle, kada su se sad tamo u velikom broju pojavili migranti. Meni se od početka čini da Željeznice generiraju migrantsku krizu u Bihaću i Velikoj Kladuši. Generalni direktor sada svjesno i namjerno uvodi i ovu liniju, kako bi se migranti iz tuzlanskog kraja dovezli nama, samim tim direktno im omogućava da se neograničeno gomilaju u Krajini. Mislim da je to čisti profit, da su oni u svemu tome vidjeli dobru priliku da saniraju gubitke koje su imali. Linija Tuzla – Bihać je izuzetno atraktivna za migrante. Koga u ŽFBiH misle zavaravati? Mislim da to nije korektno od drugih dijelova države, da se tako odnose prema Krajini, kazao nam je Adnan Habibija, bihaćki vijećnik.
A Tuzla zaista počinje ličiti na Bihać i Kladušu, jučerašnje vijesti o ubistvu migranta i seriji razbijenih automobila, od onih koji su u našu zemlju ušli sa istoka, Krajišnici su dočekali sa razumijevanjem, ali ne propuštaju priliku da podsjete kako ne tako davno njihovoj muci niko nije vjerovao.
Gradonačelnik Bihaća Šuhret Fazlić smatra da je od svih načelnika u državi on u najgoroj situaciji.
– Sigurno nije dobro da svi migranti završe kod nas i bojim se da će se to razbiti o glavu i njima i nama, kazao nam je gradonačelnik Fazlić.
A jučer je Bihać posjetila dr. Rownak Khan, nova rezidentna predstavnica UNICEF-a u Bosni i Hercegovini. Nekoliko stotina djece migranata ide u škole USK-a, ali pošto je u toku raspust, mogla je posjetiti samo ljetne škole.
– Lijepo im je u ljetnim školama, ali i u sportskim aktivnostima, čula sam ih i da pjevaju, da se zabavljaju i da su sretni osjećajem normalnog života u ipak ovako teškoj situaciji, rekla nam je Khan.
Ujedinjene nacije od bh. vlasti traže da privremeni migrantski kamp Vučjak bude zatvoren, a na tu lokaciju je i prekjučer sproveden veliki broj novopristiglih migranata koje Bihać nema gdje zbrinuti.
Hrane nema
Nijemac koji sam pruža medicinsku brigu u ovom kampu Dirk Planert navodi da je pregledao njih sedamdeset.
– U ovoj zemlji policija ne obavijesti Crveni križ kada će im isporučiti novih 150 migranata u Vučjak, a ništa nije ostalo za jesti, šatora nema dovoljno, naveo je Dirk.
Žali se i Crveni križ, koji već 46 dana svakodnevno hrani migrante,a da još niko od institucija nije došao da pomogne.
– Ako se nastavi ovako, bojim se da će se migranti pokupiti i vratiti u grad. A Crveni križ Bihaća ne dobija pare ni od koga. Svojim imenom i prezimenom kažem: Ni od koga, poručio je Abdulah Budimlić, predsjednik CK Bihać.
Stanje je alarmantno, ali za Krajinu ni to nije ništa novo.