Pojavom interneta došlo je do razvoja jednog potpuno novog života koji se odlikovao izuzetnom dostupnošću informacijama sa svih polja, ali je s njegovom pojavom došlo i do izgradnje društvenih mreža koje su obilježile naše živote i dovele internet na jednu potpuno novu razinu.
U svom naučnom radu ”Pojava društvenih mreža kao globalnog komunikacijskog fenomena”, Jacinta Grabovac i Vitomir Grabovac navode:
”Društvene mreže su najpopularniji globalni komunikacijski fenomen jer je čovjek društveno biće i jer ga društvena komunikacija zanima i privlači. Na društvene mreže dolazimo kako bi se zbližili, povezali i sprijateljili s novim ljudima, kako bi podijelili odnose, primili ili razmijenili razne informacije; jednostavno kako bi komunicirali s ljudima na svaki mogući način.”
Društvene mreže su se razvile do te mjere da su postale unosan posao i način zarade mnogima pa je upravo tako došlo do pojave influens marketinga, tačnije govorimo o Instagramu koji se u posljednje vrijeme uzdigao iznad svih ostalih društvenih mreža.
Na početku je to bila društvena mreža savršena za ljubitelje fotografije, kako za amatere tako i za profesionalce, međutim njen razvoj je doživio toliki vrhunac da je postao mjesto na kojem možete zaraditi novac i postati popularni u tom svijetu ukoliko imate određene sposobnosti.
Bišćanka Aida Beširević, poznatija na Instagramu kao ”aidaslookbook” čiji profil broji 26.100 pratitelja, i sama kaže da je profil otvorila iz ljubavi prema fotografija, ali nakon što joj se javila firma satova iz Njemačke za suradnju shvatila je da je to nešto s čim zaista želi da se bavi i da je to ono što joj ide od ruke.
Platforma je to putem koje influenseri objavljuju sadržaje, tj. fotografije i videe, te komuniciraju sa svojim pratiteljima.
Ukoliko posjedujete proizvod bilo koje vrste i želite ubrzati i povećati prodaju influens marketing je najbrži put, a ujedno donosi i najveći rezultat; čak 94% marketinških stručnjaka smatra ga najpouzdanijim.
Razni brendovi se odlučuju za suradnju s osobama koje su uticajne što se očituje njihovim brojem pratitelja, te koje posjeduju određenu publiku s kojom komuniciraju.
Pored broja pratitelja veliku ulogu igra kvalitet fotografije, kreiranje originalnog sadržaja, te kreativne recenzije proizvoda koje će odjeknuti mrežom, te izazvati reakcije i komentare koji će dovesti do prodaje proizvoda i zaradu određenom brendu.
Suradnje između brendova i influnsera mogu biti kratkoročne, kao što je npr.recenzija proizvoda, te dugoročne onda kada influenser postaje ambasador brenda te će se posvetiti reklamiranju i korištenju istoga.
Ove suradnje se mogu naplaćivati u proizvodima što je odlična stvar, ali isto tako sve češće se naplaćuje u novcima.
Marketinška kompanija ”Izea” otkrila je da je prosječna cijena sponzorisane fotografije na Instagramu skočila sa 134 dolara u 2014.godini, na 1642 dolara u 2019.godini. Influenserica Andrea Fabrić je za hrvatske medije odlučila progovoriti upravo o ovom , odnosno najbolje čuvanoj influenserskoj tajni-zaradi.
Ističe da se cijene razlikuju od osobe do osobe, pa tako prosječan profil sa 10.000 pratitelja post može naplatiti 100 eura, a za post i story 150 eura, influenseri sa 40.000 do 60.000 pratitelja može naplatiti od dvije do tri hiljade kuna, a oni sa 100.000 pratitelja za post mogu tražiti od tri do šest hiljada kuna, dok oni sa 150.000 pa do 200.000 pratitelja mogu tražiti od šest hiljada pa sve do osam hiljada.
U našoj regiji postoji gotovo dvostruko više influenserica (64%) nego influensera (36%), ali muški influenseri imaju u prosjeku otprilike upola više pratitelja nego njihove kolegice.
Ogroman uspjeh ove vrste marketinga temelji se na odabiru ”običnih” ljudi, nikako poznatih osoba, jer su takvi ljudi aktivni na mrežama, bliski s korisnicima, te aktivno odgovaraju na komentare što pozitivno djeluje na njihove pratitelje, a samim tim i na prodaju proizvoda koji reklamiraju.
Ovo nam potvrđuje mlada Mostarka Ajla Peco, na Instagramu poznata pod nadimkom ”odglagolavoljeti”, koja je od ”obične” djevojke postala osoba sa 72.200 pratitelja na ovoj mreži, te je jedna od uspješnijih influenserica u našoj državi.
Kako Ajla kaže: ”Prije su ljudi živjeli, a usput su se slikali, dok danas imamo situaciju-ljudi se slikaju, a usput žive.”
Iako kod nas ovaj vid marketinga još nije zaživio u tolikoj mjeri u kojoj je zaživio kod susjednih zemalja, ne znači da neće jer stručnjaci predviđaju da će se ovaj fenomen nastaviti u budućnosti upravo jer korisnici vjeruju jedni drugima i osjećaju veću bliskost.
Na Instagramu vrijedi- ”koliko se potrudite tolikio vam se vraća”. Pa zašto ne bi pokušali?!
Priča rađena u sklopu projekta „Pozitivna Krajina-Škola novinarstva“
Autorica: Amra Omeragić